run-log.com

sobota, 18 czerwca 2011

Truskawkowo

Cóż ostatnio?

"Kłopotliwa miłość"  -dokument o afrykańskich lesbijkach. Krótki (ok 45 minut), można sobie podarować. To znaczy nic odkrywczego, poprawne podejście do tematu, ale niezwykle mnie to zawsze irytuje, że żyjemy w świecie, gdzie nie ma miejsca na związki partnerskie, a homoseksualizm jest uznawany za normalność- kto niby o tym decyduje, co jest normalne? Przeklęty homofobiczny świat.

"High Art" -dopiero po obejrzeniu filmu, gdy nazwisko reżyserki nie dawało mi spać i musiałam sprawdzić, skąd ją znam, okazało się, że to pani, która zrobiła tez film "Wszystko w porządku" z A. Bening oraz J. Moore. "High art" (polski, jak zwykle głupi tytuł, "Sztuka wysublimowanej fotografii", absolutnie nie zachęcający do obejrzenia) to również opowieść o lesbijkach, nawet zdobył nagrodę w Sundance. Nie do końća mnie przekonał, trochę naiwny, ale 1. to debiut reżyserki Lisy Cholodenko, 2. film powstał w 1998 roku, a od tego czasu dużo się w kinie widziało i trzeba wziąć poprawkę na minione 13 lat. Patricia Clarkson jak zawsze genialna.

Mamy lato, a latem są truskawki, które mamy baaaardzo krótko, a wszyscy uwielbiamy, więc należy trochę kombinować. Oprócz codziennej, dość sporej, porcji truskawek NORMALNIE, można zrobić coś nienormalnego, np tartę. Jedno z najprostszych rzeczy pod słońcem. Troszkę za mało cukru dałam, ale dzięki temu mam mniejsze wyrzuty sumienia ;)
W tym tygodniu zajadamy się właśnie truskawkami, szabelkiem i cukinią, niech żyją sezonówki!

Dzisiaj odebrałam rower, który trzeba było trochę podreperować, poza tym w ostatnich dniach kopałam Michała, by pisał dyplom. Uwaga: wysłał swoją animację do promotora, który natychmiast zadzwonił i orzekł, że to druga najlepsza praca, jaką dostał i jak najszybciej ma przyjechać z komentarzem, aby ustalić termin obrony ;) Miał jechać wczoraj, nie wyszło. Dzisiaj ją skończył, dlatego świętujemy, ale zawiezie ją dopiero za tydzień, z kilku względów. Anyway, pięknie, prawda? ;)

Wracam do włoskiego, po nauce kilku ciekawych słówek, czas na jakiś serial in italiano.

Ciao, buon fine settimana!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz