run-log.com

niedziela, 2 czerwca 2013

Ogrodnictwo, let's play!


Pierwsze w tym roku!


Bardzo lubię Dzień Dziecka - co roku rodzice mnie zaskakują. Wczoraj zadzwonili z pytaniem, czy jesteśmy w domu, bo chcą wpaść na kawę w ciągu godziny. Przywieźli 2kg truskawek! ;)

Kupiłam w Biedronce bazylię do wysiania. Moją pierwszą. Ktoś już próbował? Bo mają również tymianek, który mnie interesuje. Wszystko kosztuje 3,50zł, a w zestawie mamy pseudo doniczkę, kompost i nasiona. Wczoraj wysiałam. I już dzisiaj wyczekuję nasion, oczywiście... :) Wiem, że pewno lepiej i w bardziej efektownej doniczce, wysiać samemu, ale cena było bardzo kusząca, nawet, gdyby z tego nic nie wyszło.

Jutro chcemy jechać po ziemię i wygospodarować trochę miejsca na balkonie (mamy go sporo) na rzeczy wyłącznie do jedzenia. Może coś podpowiecie? Wiem, że już późno na wysiew, ale i tak spróbuję. Na pewno będzie to szczypiorek, myślę o rukoli, bo jej bardzo dużo jemy. Coś jeszcze? Cukinia podobno tez prosta. Musi to być coś raczej mało wymagającego, bo jestem naprawdę początkująca.
Balkon mamy mocno nasłoneczniony od około 14.
Pomóżcie, proszę! ;)

Drugi dzień po wysianiu



4 komentarze:

  1. u Pawła w ogórdku mamy szczypiorek - typowo z torebki nasadzony, a mietę i bazylię Pawła mama wsadziła po tym jak kupne sadzonki zaczęły więdnąć - ożyło i całe zeszłe lato rosło jak głupie, bez większej pielęgnacji. Przy mięcie trzeba pamiętać, że lubi się rozsiewać, więc lepiej dać ją w osobną doniczkę, a w ogórdku czym przedzielić. Ostatnio wsadzili też drzewko borówki.

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki! szczypior to podstawa, no i Michał mówi, że nawet u Majki urośnie (nie wierzy w moje mini ogrodnictwo)...

    OdpowiedzUsuń
  3. wszelkie zioła: mięty, bazylie, melisy, tymianki, szałwie, rozmaryny, majeranki będą ok. Pytanie - co lubicie.

    Cukinia i dyniowate - zajmują sporo miejsca.

    Rukola - jak najbardziej, podobnie inne sałaty.

    Sympatyczne są pnące truskawki, pomyślane jako typowo balkonowe.

    Miła, pachnąca, kwitnąca, niewymagająca, a i fajna do ciastek ;-) jest lawenda.

    czecza

    OdpowiedzUsuń
  4. lubimy wszystko i to jest problem, Cze cza, ale prawdopodobnie nie zrobimy ogródka na naszym balkonie - a dlaczego, o tym już wkrótce... ;)
    ale dzięki!

    OdpowiedzUsuń