run-log.com

sobota, 13 marca 2010

Quische, och quische

W czwartek zawitały do nas Susły, więc mianowałam ich moimi królikami doświadczalnymi i przygotowałam quische ze szpinakiem oraz paluszkami sera feta otulonymi plastrami szynki. Tak, brzmi zabójczo- smakuje również ;) Padło pytanie, czy lubię gotować- zawsze mam z tym problem, bo naturalnie uwielbiam gotować, pichcić, piec, kombinować w kuchni, ale obawiam się zawsze, że jeśli udzielę twierdzącej odpowiedzi, mój rozmówca będzie oczekiwał cudów, a cudów nie potrafię- jedynie najprostsze rzeczy, no i wciąż się uczę.. Ale frajdę mam ogromną w kuchni, nie ukrywam.Susłom smakowało, Michałowi też (choć on nie jest fanem takich obiadów- aby się najeść, musiałby zjeść połowę tego, albo jako dodatek to traktuje- jedno z kilku dań, zupełnie jak Włoch;)), mnie również, choć żałowałam, że nie miałam ricotty, bo byłoby wszystko bardziej puszyste, ale na przyszłość na pewno z niego nie zrezygnuję.
QUISCHE ZE SZPINAKIEM
Na 12 porcji:
450 g mrożonego ciasta francuskiego 1 kg szpinaku 1 cebula 1 ząbek czosnku 1 łyżka rozpuszczonego masła sól, pieprz 200 g sera feta 80 g szynki 50 g startego parmezanu 150 g serka ricotta 3 jajka 1 łyżeczki papryki w proszku 4 łyżki bułki tartej żółtko
Przygotowanie: ok. 45 minut Pieczenie: ok. 45 minut 1 porcja: ok. 315 kcal
Ciasto francuskie lekko rozmrozić. Szpinak oczyścić, umyć i drobno pokroić. Obrać cebulę i czosnek, posiekać, poddusić na maśle. Dodać szpinak i dusić ok. 2 minut, doprawić solą i pieprzem. Ser feta pokroić w ok. 1-cm paski, następnie przekroić je na połówki. Szynkę (plasterki) przekroić na pół, każdym paskiem owinąć 1 pasek fety. Parmezan wymieszać z ricottą, jajami, papryką i bułką tartą. Dodać odciśnięty szpinak, jeszcze raz wymieszać. Piekarnik rozgrzać do 200 st. (z termoobiegiem do 180 st.). Ciasto rozwałkować, wyłożyć nim tortownicę (śr. 26 cm), wykleić brzeg. Wystające za formę kawałki ciasta odciąć ipokroić na paski szerokości ok. 2 cm. Na ciasto w formie wyłożyć szpinak, położyć na nim paluszki fety w szynce, a na wierzchu ułożyć kratkę z pasków ciasta.
Całość posmarować roztrzepanym żółtkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz